Thursday 26 May 2011

Cinta pertamaku

Assalamualaikum ...hai entry kali ni aku akan cerita tentang percintaan aku yang aku tak lupa sampai bila-bila..sebabnya masa tu lah aku kenal apa erti cinta..aku mula kenal dengan dia pada 5/11/2003 mase tu aku baru abs exam PMR. dia ni sebenarnya bekas anak murid mak aku mase mak aku mengajar kat SMK Selayang Baru. Beza umur aku ngan dia 7 tahun.


Pada hari tersebut dia call kat umah aku kebetulan plak aku yang jawab panggilan tersebut. Pas2 aku pas la call kat mak aku. lama jugak la dia berborak ngan mak aku..dia siap tanya pasal aku lg..pastu dia cakap kat mak aku nak cakap ngan aku kejap..aku pun jawab call dia.. ayat pertama dia tanya aku sapa nama aku pastu aku wat apa time cuti sekolah. sejak hari tu dia hari-hari call umah aku semata-mata nak berborak ngan aku..tapi dia call time mak aku xde kat umah. dalam sehari tu sampai 5 6 kali call..dari pagi sampai malam..kalu malam dia call kat hp aku.hehehe aku rasa happy sangat masa tu...pastu dia cakap la dia suka kat aku..dia cakap suka kat aku masa dia jumpa aku kat sekolah mak..masa tu aku kecik lagi..dia penah tanya kat mak "cikgu ada anak perempuan x??" pastu mak pun tanya nape dia jawab "nanti saya nak jadi menantu cikgu la". dia kalu call mak aku siap panggil mak aku mak lg..seminggu selepas panggilan hari ktorang pun couple la. tp senyap2 la sbb masa tu kan aku sekolah lg dah tentu la mak aku xkasi. dia pernah mintak izin mak aku tapi mak cakap tunggu la aku abis sekolah dlu. so ktorang senyap2 je..sampai sekarang mak aku xtau aku penah bercinta ngan dia. 


ktorang break pada bulan 5 tahun 2009 masa tu baru balik dari bercuti kat Jakarta. Aku pergi bercuti pun sebab aku stress sgt masa tu kebetulan pas balik je dari Jakarta aku exam paper Database. Memang terbaik la tgh2 exam bole g bercuti plak....nasib baik time 2 xde paper. Punca ktorang berpisah aku sendiri xtau sebab ape..senang cakap xde jodah la.. lagi pun sekarang dia dah kawen pun..tapi aku memang sayang kat dia. Aku xpenah mintak pape pun kat dia. Aku cuma nak perhatian dia je..Tu je tapi dia xleh nak faham perasaan aku mase tu...Aku  ingat lagi sebulan sebelum dia nak kawen dia pernah cari aku dan dia mesti nak tau kan jawapan sebenar dia pernah tanya aku sayang dia lg x? aku cakap xsyg dah tp dalam hati aku  masih sayang dia sampai sekarang. Aku cakap begitu sebab aku xnak rampas bkn hak aku lagi..dia dah orang lain dah nak kawen dh mse tu.. Aku xsanggup nak wat cam2. aku doa kan semoga dia bahagia disisi isteri dia sekarang. Jadilah seorang suami & ayah yang terbaik dalam family. Oklah sekian saje entry kali ini.. 


lagu ni ditujukan khas tuk si dia :)